joi, 5 noiembrie 2015

E- learning



          
   Dezvoltarea social-economica a cunoscut o serie de etape corespunzatoare tot atator revolutii tehnologice, culminand in pragul mileniului trei cu societatea preponderent digitala. Evolutia economiei si a societatii, in general, are ca principal motor educatia. Imbogatirea tezaurului de cunostinte al individului conduce la dezvoltarea si maturizarea sistemelor complementare acestuia: familie, colectivitate, regiune, societate.
   Toate acestea sunt posibile in era informationala prin educatie permanenta, educatie la distanta, educatie online sau e-learning.

      In sens larg, prin e-learning se intelege totalitatea situatiilor educationale in care se utilizeaza semnificativ mijloacele tehnologiei informatiei si comunicatiilor. Termenul, preluat din literatura anglo-saxona, a fost extins de la sensul primar, etimologic, de invatare prin mijloace electronice, acoperind acum aria de intersectie a actiunilor educative cu mijloacele informatice moderne.
   Definit astfel, mai mult ca e-educatie, aria semantica a conceptului e-learning interfereaza si se suprapune pe o multitudine de termeni care surprind varietatea experientelor didactice beneficiare de suport tehnologic: instruire asistata/mediata de calculator, digital/mobil/online learning/education, instruire prin multimedia etc. Sub denumirea de software didactic/educational, o gama larga de materiale electronice sunt dezvaltate pentru a simplifica procesul de educatie: harti, dictionare, enciclopedii, filme didactice, prezentari in diverse formate, carti electronice, teste, tutriale, simulari, software formator de abilitati, software de exersare, jocuri didactice etc.
    Calculatorul si materialele electronice si multimedia sunt utilizate ca suport in predare, invatare, evaluare sau ca miljoc de comunicare(pentru realizarea unor sarcini individuale sau in echipa).

     În sens restrans, e-learning reprezinta un tip de educatie la distanta, ca experienta planificata de predare-invatare organizata de o instituie care furnizeaza materiale intr-o ordine secventiala si logica, pentru a fi asimilate de catre studenti in maniera proprie.

Medierea se realizeaza prin noile tehnologii ale informatiei si comunicatiilor – in special prin Internet. Internetul constituie atat mediul de distributie a materialelor, cat si canalul de comunicare intre actorii implicati. Functional, deocamdata doar la nivelul invatamantului superior si in educatia adultilor, sistemul de instruire prin Internet replica si adapteaza componentele demersului didactic traditional (fata in fata): planificare, continut specific si metodologie, interactiune, suport si evaluare.


Bibliografie:
  1. Ion Gh. Rosca, Bogdan Ghilic-Micu si Marian Stoica-INFORMATICA, SOCIETATEA INFORMATIONALA, eSERVICIILE, Editura Economica, Bucuresti 2006
  2. www.elearning-forum.ro
  3. www.elearning.ro



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu