luni, 7 decembrie 2015

Rețele de socializare

Rețelele de socializare, sunt sau nu 
un instrument educațional?


O reţea de socializare este definită ca o hartă a relaţiilor dintre indivizi ce indică modurile în care ei sunt conectaţi prin diverse grade de familiaritate socială pornind de la cunoştinţe întâmplătoare până la legături familiale puternice.

Reţelele de socializare fac referire şi la o categorie de aplicaţii online ce ajută la conectarea prietenilor, partenerilor de afaceri şi grupurilor de interese, o facilitate de a păstra legătura cu toţi cei cunoscuţi și/sau de a împărtăşi pasiunile şi hobby-urile cu alte persoane.


http://www.businessmagazin.ro/actualitate/cum-vor-schimba-lumea-retelele-de-socializare-in-2014-11794526

Activitatea în cadrul reţelelor de socializare poate prezenta anumite avantaje şi dezavantaje.
Principalele avantaje ar putea fi: comunicarea într-un mediu deschis şi prietenos, accesul rapid la o serie de informaţii,contactul permanent cu ceilalti,mai ales cu cei aflaţi la distanţa etc.

Dezavantajele ce le poate prezenta activitatea din mediul online ar putea fi: atacul asupra datelor personale în diferite scopuri; compromiterea personală; rețelele de socializare pot deveni "un drog modern" care nu dă doar dependență, ci are și alte efecte negative, cum ar fi izolarea.
www.google.ro
Reţelele de socializare pot fi considerate un instrument educaţional deoarece multe dintre acestea permit crearea unor grupuri (grupul clasei, grupul unui an, etc.) şi în acest fel informaţiile se transmit într-un mod facil şi rapid.
Învăţarea prin intermediul acestor reţele constituie o alternativă educaţională atractivă care reduce restricţiile de ordin temporal, social, spaţial sau de altă natură.

Avantajele acestui tip de învăţare pot fi:
  • spaţiul în care lucrează este intim şi nu necesită formalizare;
  • utilizatorul poate învăţa în ritmul său, controlându-şi rapid progresele, beneficiind de un feedback rapid şi permanent;
  • interacţiunea cu profesorul este liberă şi neconstrângătoare;
  • nu sunt necesare cheltuieli de deplasare şi nici întreruperea activităţii profesionale curente;
  • dacă învăţământul tradiţional este organizat pe grupe de vârstă, cel online este organizat pe subiecte;
  • într-o clasă virtuală pot fi reuniţi subiecţi de toate vârstele, cu pregătiri diferite, neglijând graniţele spaţiale.

Rețelele de socializare facilitează comunicarea și accesul la diferite surse de informații, utilizarea în exces a acestor mijloace de comunicare poate atrage după sine o serie de consecințe negative în planul dezvoltarii emoționale sau sociale ale adolescentului.

În concluzie, utilizarea rețelelor de socializare în învățământ reprezintă recunoașterea schimbării sociale produse de acest fenomen. Ca și în cazul forumurilor sociale din cadrul conferințelor educaționale, site-urile de socializare le dau elevilor/studenților sentimentul că aparțin de o comunitate și posibilitatea de a-și explora propria identitate.


 
https://www.youtube.com/watch?v=LVhr9YVz3WU
Bibliografie:
  1. http://www.lapsiholog.com/influentele-retelelor-de-socializare-asupra-dezvoltarii-adolescentilor.html
  2. http://brainly.ro/tema/34861
  3. http://www.businessmagazin.ro/actualitate/cum-vor-schimba-lumea-retelele-de-socializare-in-2014-11794526

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu