marți, 29 decembrie 2015

Flipped Classroom

Flipped Classroom este o metodă foarte interesantă de predare, ce a fost dezvoltată foarte recent (în anul 2007) de către 2 profesori americani, 
Jonathan Bergman și Aaron Sams.
Această metodă, denumită The Flipped Classroom sau Flipping the Classroom (prescurtat FC), presupune inversarea ordinii acțiunilor în procesul de instruire, pe scurt, învațarea se face acasă, iar temele în clasă.
Flipped Classroom
Flipped Classroom înseamnă că elevii/studenții sunt întâi expuși la un material nou în afara clasei prin vizualizarea sau "lecturarea" unor înregistrări video, apoi timpul din clasă este folosit pentru munca dificilă a asimilării și punerii în practică a cunoștințelor și informațiilor vizualizate și audiate anterior,prin diferite mijloace: rezolvare de probleme, discuții,dezbateri etc.
FC este un model pedagogic, în care temele obișnuite și elemente tipice ale unui curs sunt inversate.
Metoda ”Flipped classroom” este o metodă modernă utilizată în educație. Strategia facilitează minimalizarea timpului alocat predării și maximizarea timpului necesar interacțiunii cu elevii. 
”Inversarea” (flip) constă în faptul că “predarea” noțiunilor de bază ale unei lecții se face acasă și nu în sala de clasă. ”Tema” de acasă a elevilor constă în angajarea lor motivată, cu eforturi proprii creative, în procesul cunoașterii, iar temele date clasic pentru aplicarea și consolidarea conținuturilor se efectuează în activitatea colaborativă din sala de clasă.



Elevii câstigă controlul asupra procesului de învățare prin studierea materialelor de curs în afara clasei, folosind lecturi, cursuri video pre-înregistrate sau emisiuni de cercetare. 

Scopul principal al acestei metode este de a cultiva experiențe de învățare variate pentru cei care învață, care pot include învățarea prin colaborare, învățarea bazată pe proiect, învățare colaborativă de tip peer-learning și rezolvare de probleme.

Metoda ”Flipped Classroom” prezintă și unele avantaje:
Avantaje
  • promovează interacțiunea între elevi/studenți și abilitățile de comunicare;
  • pune în centru învațarea, și nu predarea; 
  • încurajează angajarea profundă a elevilor/studenților în rezolvarea problemei; 
  • sprijina învațarea independentă; 
  • conduce la cresterea atenției individuale.
Sursa: https://www.youtube.com/watch?v=ojiebVw8O0g
Bibliografie:

  1. http://flippedclassroom.org/
  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Flipped_classroom
  3. http://flippedlearning.org/domain/16
  4. https://www.youtube.com/watch?v=ojiebVw8O0g

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu